dimecres, 10 de desembre del 2014

CROQUEMBOUCHE I.................. BONES FESTES !!!

 Haig de dir que aquesta recepta fa temps que em volta pel cap i ara que s´apropa el Nadal volia aprofitar l´ocasió per fer-la. En primer lloc començaré dient, per qui no ho sàpiga, que el croquembouche és un pastís francès, generalment format per profitaroles farcides de crema o trufa i unides entre sí per caramel; és molt impactant visualment.A França s´utilitza molt en casaments.  He vist croquembouches de poques profiteroles que sembla que no imposen tant com aquestes grans torres! Però tot i així vaig necessitar 76... sí sí ho heu llegit bé: 76 profiteroles totes farcidetes de crema pastissera!!! Doncs m´hi vaig llançar de cap tinguent en compte que no sóc professional ni tinc formació per ser-ho! Però com que era per un sopar informal amb amics vaig pensar que si no quedava com jo esperava no passava res. El resultat va ser espectacular! Imagineu-vos posar això a taula després del soparet! Brutal! ;)























INGREDIENTS:
-Profiteroles (jo n´he necessitat 76)
-crema pastissera

Per fer el caramel:
-500 grs de sucre
-100 ml d´aigua
-1 cullerada sopera de glucosa

Preparació del caramel:
Posem l´aigua i el sucre al foc juntament amb la glucosa; quan comenci a bullir baixem a foc mig fins arribar als 165ºC. En aquest punt ho retirem i comencem amb el muntatge. 

Us deixo l´enllaç del blog on jo m´he inspirat.
https://www.howtocookthat.net/public_html/croquembouche-recipe-crockenbush/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada